TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS İÇERİKLERİ:
I. YARIYIL GÜZ DÖNEMİ DERSLERİ:
FİNANSAL MUHASEBE [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Finansal muhasebe dersinin amacı, temel muhasebe ilkeleri ve değerlendirme teknikleri çerçevesinde işletmelerde bir dönem boyunca ortaya çıkan mali olayların, tek düzen hesap planına uygun olarak kayıt edilmesi, sınıflandırılması ve özetlenmesinin öğretilmesidir.
1.HAFTA |
Giriş |
2.HAFTA |
Genel Kavramlar |
3.HAFTA |
Bilanço Denkliği |
4.HAFTA |
Hesap Kavramı ve Hesapların Çalışma Prensipleri |
5.HAFTA |
Varlık Hesapları, Hazır Değerler |
6.HAFTA |
Menkul Kıymetler, Ticari Alacaklar |
7.HAFTA |
Genel Tekrar ve Uygulama |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Stoklar |
10.HAFTA |
Dönem Ayırıcı Hesaplar |
11.HAFTA |
Diğer Dönen Varlıklar |
12.HAFTA |
Duran Varlıklar |
13.HAFTA |
Maddi Duran Varlıklar |
14.HAFTA |
Maddi Olmayan Duran Varlıklar |
İŞLETME YÖNETİMİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Dersin amacı yönetimin tarihi sürecini ve temel fonksiyonlarını öğreterek, geçmişten bugüne yaşanan sosyal, kültürel ve ekonomik değişimlerin yönetim anlayışlarındaki etkisinin neler olduğunun kavratılması ve günümüz rekabet ortamında seçilecek etkin yönetim anlayışının neler olabileceği konusunda muhakeme gücünün kazandırılmasıdır.
1.HAFTA |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.HAFTA |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.HAFTA |
Bilimsel Yönetim, Yönetim Süreci Ve Bürokrasi Yönetim Yaklaşımları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.HAFTA |
Klasik Yönetim Anlayışının Günümüz Koşulları Açısından Değerlendirlmesi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.HAFTA |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.HAFTA |
Neo-Klasik Yönetim Anlayışı Sürecindeki Çalışmalar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.HAFTA |
Neo-Klasik Yönetim Anlayışının Günümüz Koşulları Açısından Değerlendirlmesi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.HAFTA |
Ara Sınav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.HAFTA |
Durumsallık Teorisi, Sistem Yaklaşımı |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.HAFTA |
Modern Yönetim Anlayışı |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.HAFTA |
Toplam Kalite Yönetimi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.HAFTA |
Modern Yönetim Anlayışı'nın Klasik Ve Neo Klasik Yönetim Anlayışları İle Karşılaştırılması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.HAFTA |
Post Modern Yönetim Anlayışı |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14.HAFTA |
Örnek Olay Çalışması |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Dersin amacı katılımcıları insan kaynakları yönetimi hakkında bilgilendirerek, işletmeler için insan unsurunun öneminin kavranmasını sağlamak ve bu bağlamda günümüz rekabet ortamında insan kaynakları fonksiyonlarının rekabetçi üstünlük kazanmadaki rolünün benimsenmesini sağlamaktır.
1.HAFTA |
Örgüt ve Çevresi Bağlamında İnsan Kaynakları Yönetimini Anlamak |
2.HAFTA |
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine Geçiş |
3.HAFTA |
İşletmenin Rekabetçi Avantajı Paralelinde Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi |
4.HAFTA |
Rekabet Stratejileri ile İKY Uygulamaları Arasında İlişki Kurmak |
5.HAFTA |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Etik |
6.HAFTA |
İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kültürel Farklılıklar |
7.HAFTA |
Uluslararası Şirketlerde İnsan Kaynakları Yönetimi |
8.HAFTA |
Yetkinlik Bazlı Personel Seçimi |
9.HAFTA |
Bireylerin Güçlü Yönlerinin İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi |
10.HAFTA |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Modern Uygulamalar (E-Performans Değerlendirme, Teknolojik Eğitim vb.) |
11.HAFTA |
Güncel İşyeri Sorunları Çerçevesinde İKY’nde Hukuksal Boyut (Etik-Ayrımcılık-Mobbing vb.) |
12.HAFTA |
Teknolojinin Hızlı Değişimi ve İnsan Kaynakları Yönetimine Etkileri |
13.HAFTA |
İnsan Kaynakları Yönetiminin Geleceği |
14.HAFTA |
Genel Değerlendirme |
PAZARLAMA İLKELERİ [3+0/ Hafta](Seçmeli): Dersin amacı pazarlamanın temel kavram ve alt süreçlerinin neler olduğunu öğretmektir.
1.HAFTA |
PazarlamanınTanımı, Kapsamı, Gelişimi ve Pazarlama Anlayışı ve Yeni Trendler |
2.HAFTA |
Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü |
3.HAFTA |
Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi |
4.HAFTA |
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı |
5.HAFTA |
Endüstriyel Pazarlar Uluslararası Pazarlar |
6.HAFTA |
Pazar Bölümlerinde, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri |
7.HAFTA |
Mamul |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Fiyat |
10.HAFTA |
Tutundurma |
11.HAFTA |
İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama |
12.HAFTA |
Dağıtım: Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım |
13.HAFTA |
Pazarlama yönetiminde organizasyon uygulama ve denetim |
14.HAFTA |
Hizmet pazarlaması, Uluslararası Pazarlama |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Dersin amacı tüketicilerin yapılarını bilişsel, psikolojik ve sosyolojik yönlerden öğrenmek ve bu sayede daha etkin pazarlama kararlarının alınabilmesinin kazandırabilmesidir.
1.HAFTA |
Satınalıcı Davranışı Ve Tüketici Analizine Genel Bakış |
2.HAFTA |
Disiplinlerarası Yaklaşımlar Bağlamında Tüketici Davranış Modelleri |
3.HAFTA |
Tüketicilerin Satın Alma Davranış Biçimleri |
4.HAFTA |
Tüketici Davranışı Ve Pazarlama Stratejisi |
5.HAFTA |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Faktörler: Öğrenme, Güdülenme Ve Algılama |
6.HAFTA |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Faktörler : Tutum Ve Duygular |
7.HAFTA |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Kişisel Faktörler: Kişilik Özellikleri |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyal Ve Kültürel Faktörler: Grup Dinamiği Ve Danışma Grupları. |
10.HAFTA |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyal Ve Kültürel Faktörler: Gelir Ve Sosyal Sınıf, Ailenin Karar Verme Süreci |
11.HAFTA |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyal Ve Kültürel Faktörler: Yaşam Tarzı Analizi Ve Psikografik Faktörler |
12.HAFTA |
Farklı Kültürlerde Tüketici Davranışlarının İncelenmesi |
13.HAFTA |
Postmodern Tüketici Davranışı Ve Postmodern Klanlar |
14.HAFTA |
Tüketici Satın Alma Süreci: Duygular, Bilişsel Çelişkiler, Sorun Çözme Süreci, Tüketici Davranışlarında Kantitatif Ve Kalitatif Araştırma Yöntemleri |
II. YARIYIL BAHAR DÖNEMİ DERSLERİ :
MALİYET YÖNETİMİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Derste, işletmede yürütülen faaliyetlerin ve üretilen ürünlerin maliyetlerini analiz edip değerlendirecek bilgi birikiminin verilmesi ve maliyet yönetiminde kullanılan yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
1.HAFTA |
Maliyet Muhasebesi Kavramsal Çerçeve |
2.HAFTA |
Giderlerin Sınıflandırılması |
3.HAFTA |
İlk Madde ve Malzeme Giderleri-Stok Takip |
4.HAFTA |
İşçilik Giderleri |
5.HAFTA |
Sipariş Maliyet Sistemi |
6.HAFTA |
Safha Maliyet Sistemi |
7.HAFTA |
Maliyet Hacim Kar Analizleri |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
İşletme Bütçeleri |
10.HAFTA |
Sorumluluk Muhasebesi |
11.HAFTA |
Transfer Fiyatlama |
12.HAFTA |
Güncel Yaklaşımlar |
13.HAFTA |
Güncel Yaklaşımlar |
14.HAFTA |
Güncel Yaklaşımlar |
DEĞERLEME VE MALİ TABLOLAR [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Derste öğrencilerin mali tablolardaki bilgiler arasında neden sonuç ilişkileri kurabilmesi, analitik düşünme beceresi kazanması, temel analiz tekniklerini uygulayabilme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
1.HAFTA |
Mali Tablolara İlişkin Genel Bilgilerin Sunulması |
2.HAFTA |
Temel Mali Tablolar : Bilanço Ve Gelir Tablosunun Tanımı, Amacı, İlkeleri Ve Düzenlenme Esasları |
3.HAFTA |
Bilaçonun Analize Hazırlanma Süreci, Ek Mali Tabloların Sunulması |
4.HAFTA |
Mali Analiz Tekniklerinin İncelenmesi |
5.HAFTA |
Mali Analiz Tekniklerinin Temel Mali Tablolara Uygulanması |
6.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
7.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
10.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
11.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
12.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
13.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
14.HAFTA |
Sektörel Açıdan Mali Tabloların Analiz Edilmesi Ve İncelenmesi |
MALİ ANALİZ TEKNİKLERİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Dersin amacı, bir işletmenin mali durumunun ve mali yönden gelişmesinin yeterli olup olmadığını belirlemek için, mali tablo kalemlerindeki değişikliklerin, kalemler arasındaki ilişkilerin, zaman içinde göstermiş oldukları eğilimlerin incelenmesi ve gerektiğinde belirlenen standart ve sektör ortalaması ile karşılaştırılarak yorumlanmasının kazandırılmasıdır.
1.HAFTA |
Mali Analiz Kavramı |
2.HAFTA |
Mali Analiz Türleri |
3.HAFTA |
Mali Analiz Sonuçalrını Değerlendirirken Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar |
4.HAFTA |
Mali Analiz Teknikleri |
5.HAFTA |
Karşılaştırmalı tablolar analizi (yatay analiz) |
6.HAFTA |
Karşılaştırmalı Bilanço ve Gelir Tablosu Düzenlenmesi |
7.HAFTA |
Eğilim yüzdeleri yöntemi ile analiz(trend analizi) |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Bilançonun Eğilim Yüzdelerine Göre Analiz Ve Yorumu |
10.HAFTA |
Oran analizi (rasyo analizi) |
11.HAFTA |
Oranların Sınıflandırılması |
12.HAFTA |
Yüzde yöntemi ile analiz (dikey analiz) |
13.HAFTA |
Yüzde Yöntemi İle Yapılan Analizin Yorumu |
14.HAFTA |
Gelir Tablosunun Yüzde Yöntemi İle Yapılan Analizinin Yorumu |
FİNANSAL YÖNETİM [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Derste işletmelerin finansal yapı analizi, risk-getiri dengesi içerisinde ihtiyaç duyduğu fon kaynaklarının temini ve optimal sermaye yapısının oluşturulması konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
1.HAFTA |
İşletme finansmanının temel bakış açısının ve ilgilendiği konular |
2.HAFTA |
İşletme örgütü içinde finansal yöneticilerin yeri, Tahakkuk esası” ile “nakit esası”• “Kâr Maksimizasyonu |
3.HAFTA |
Finansal Tablolar Kullanılarak Yatırım Karaları ve Finasal Karalar Etkileşiminin İşletme Değeri, Riski Üzerinde Etkilerinin Analizi |
4.HAFTA |
Finansal Piyasalar, Finansal Kurumlar |
5.HAFTA |
İşletme Sermayesinin Yönetilmesi, Nakit Yönetimi, Stok Yönetimi, Alacak Yönetimi, Borç Yönetimi |
6.HAFTA |
Kısa Vadeli Finansal Planlama |
7.HAFTA |
Ara sınav |
8.HAFTA |
Faiz Oranları ve Faiz Oranlarının Vade Yapısı |
9.HAFTA |
Paranın Zaman Değeri, Gelecek Değer, Bugünkü Değer, Taksit Hesaplamaları |
10.HAFTA |
Sermaye Maliyeti ve Sermaye Maliyeti Hesaplamaları |
11.HAFTA |
Yatırım Karlılığı Yöntemi, Geri Ödeme Dönemi Yöntemi, Net Bugünkü Değer Yöntemi, Kârlılık Endeksi Yöntemi |
12.HAFTA |
İç Getiri Oranı Yöntemi Düzeltilmiş İç Getiri Oranı Yöntemi |
13.HAFTA |
Yatırım Bütçelerinin Finansal Açıdan Değerlendirilmesi |
14.HAFTA |
Yatırım Bütçelerinin Finansal Açıdan Değerlendirilmesi (Devam), Senaryo Analiz, Duyarlılık Analizi |
MUHASEBE DENETİMİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Dersin amacı uluslararası muhasebe ve denetim standartları ile Türkiye'deki düzenleme ve uygulamaların karşılaştırılmasıdır.
1.HAFTA |
Denetimin Tanımı, Denetim Ve Muhasebe Arasındaki İlişkiler |
2.HAFTA |
Denetim Türleri, Denetçi Türleri, Denetim Kanıtları Ve Teknikleri |
3.HAFTA |
Denetim Süreci Ve Çalışma Kağıtları |
4.HAFTA |
Denetimde Önemlilik Ve Risk Planlaması |
5.HAFTA |
İç Kontrol Sisteminin İncelenmesi |
6.HAFTA |
Denetim Planının Ve Denetim Programının Hazırlanması |
7.HAFTA |
Muhasebe Denetiminde Örnekleme Yöntemleri |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Denetim Çalışmalarının Tamamlanması |
10.HAFTA |
Bilanço Ve Gelir Tablosunun Denetimi |
11.HAFTA |
Ek Mali Tabloların Denetimi |
12.HAFTA |
Denetimde Faaliyet Döngüsü Yaklaşımı |
13.HAFTA |
Denetim Raporu |
14.HAFTA |
Uygulama |
MUHASEBE STANDARTLARI [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Dersin amacı Uluslararası ve Türkiye Muhasebe Standartları, amacı, gelişimi ve uygulamaları konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
1.HAFTA |
Muhasebe standartlarının gelişimi ve oluşum süreci |
2.HAFTA |
Muhasebe standartlarına giriş ve önemi |
3.HAFTA |
Kavramsal çerçeve |
4.HAFTA |
UMS/TMS-1 Finansal tablolar ve unsurları |
5.HAFTA |
UMS/TMS-7’ye göre nakit akış tablosu ve unsurları |
6.HAFTA |
UMS/TMS-2’ye göre stoklar ve muhasebe uygulamaları |
7.HAFTA |
Örnek uygulama |
8.HAFTA |
Ara sınav |
9.HAFTA |
UMS/TMS-16’ye göre MDV ve muhasebe uygulamaları |
10.HAFTA |
UMS/TMS-36’ye göre varlıklarda değer düşüklüğü ve muhasebe uygulamaları |
11.HAFTA |
UMS/TMS-18’e göre hasılat ve muhasebe uygulamaları |
12.HAFTA |
UMS/TMS-23’e göre borçlanma maliyeti ve muhasebe uygulamaları |
13.HAFTA |
UMS/TMS-39’a göre finansal araçlar ve muhasebe uygulamaları |
14.HAFTA |
Örnek Uygulama |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Dersin amacı örgütlerde insan davranışını etkileyen faktörleri öğrenmek ve yöneticinin örgüt verimliliğini sağlaması için örgüt çalışanlarının ihtiyaç ve isteklerini anlamaya çalısması gerekliliğini kavramaktır.
1.HAFTA |
Örgütsel Davranış, Tarihsel Gelişimi Ve Geleceği |
2.HAFTA |
Örgüt İçinde Birey Ve Kişilik |
3.HAFTA |
Bireylerin Tutum Ve Davranışları, İş Tatmini |
4.HAFTA |
Algılama Ve Bireysel Karar Alma |
5.HAFTA |
Motivasyon |
6.HAFTA |
Grup Davranışı |
7.HAFTA |
Çalışma Takımları |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Iletişim |
10.HAFTA |
Liderlik |
11.HAFTA |
Güç Ve Politika |
12.HAFTA |
Örgütsel Öğrenme |
13.HAFTA |
Örgüt Kültürü, Örgütlerde Değişme Ve Gelişme İle Stres Yönetimi |
14.HAFTA |
Örgütlerde Çatışma |
ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Yönetim düşüncesinde yaşanan gelişmeler açıklanarak, bu çerçevede gelişen yeni yönetim yaklaşımları yorumlanarak, yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerinin ve öngörülerinin geliştirilmesi amaçlanır. Bu kapsamda klasik ve neo-klasik, modern ve postmodern yönetim yaklaşımları, dış kaynakların kullanımı, inovasyon yönetimi, öğrenen, şebeke ve sanal organizasyonlar, stratejik iş birlikleri gibi konular incelenecektir.
1.HAFTA |
Klasik ve Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımları |
2.HAFTA |
Modern ve Postmodern Yönetim Yaklaşımları |
3.HAFTA |
Toplam Kalite Yönetimi |
4.HAFTA |
Temel Yetenek ve Dış Kaynak Kullanımı |
5.HAFTA |
Küçülme |
6.HAFTA |
Değişim Mühendisliği |
7.HAFTA |
İnovasyon Yönetimi |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Öğrenen Organizasyonlar |
10.HAFTA |
Şebeke Organizasyonlar |
11.HAFTA |
Sanal Organizasyonlar |
12.HAFTA |
Takım Çalışması |
13.HAFTA |
Güçlendirme |
14.HAFTA |
Stratejik İş Birlikleri |
STRATEJİK YÖNETİM [3+0 / Hafta] (Seçmeli): İşletmeleri etkileyen iç ve dış çevre faktörlerini değerleyebilmek, işletmenin çevreye uyumunu sağlamak için gerekli analiz yeteneğini geliştirmek, işletmenin piyasalarda rekabet edebilmek için izleyebileceği strateji ve politikaları saptayabilmek için gerekli bilgi birikimini öğrencilere aktarmaktadır.
1.HAFTA |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikasına Giriş, Stratejik Yönetim Kavramı ve Özellikleri |
2.HAFTA |
Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi |
3.HAFTA |
Stratejik Yönetim Sürecinin Evreleri (Stratejik Yönetim Modeli) |
4.HAFTA |
Genel Çevre Analizi (SWOT) |
5.HAFTA |
Yakın Çevre Analizi (SWOT) |
6.HAFTA |
Çevresel İmkan ve Sınırlamalar (İşletme Analizi) |
7.HAFTA |
Örgütsel Yönlendirme (Amaç, Misyon Kavramları), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan Amaçlar) / Stratejik Fayda ve Portföy Analizi Teknikleri |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Strateji Oluşturma – “Büyüme Stratejileri” |
10.HAFTA |
Gerileme ve Küçülme Stratejileri |
11.HAFTA |
Fonksiyonel Stratejiler |
12.HAFTA |
Stratejinin Yürütülmesi, Strateji ve Örgüt Yapısı |
13.HAFTA |
Strateji ve Örgüt Kültürü, Strateji ve Liderlik |
14.HAFTA |
Strateji Uygulamasının Kontrolü |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Bu dersin amacı, çalışma yaşamında yaşanan değişme ve gelişmelerin İnsan Kaynakları Yönetimi’ne yansıması sonucu ortaya çıkan yeni kavram ve yaklaşımların İnsan Kaynakları Yönetimi’ne etkilerini ortaya koyarak, güncel insan kaynakları konu ve uygulamalarını bütünsel bakış açısı ile değerlendirmektir.
1.HAFTA |
Giriş (İKY’deki güncel konu ve yaklaşımların ortaya çıkma nedenleri, İKY ile ilişkisi, amaç ve önem) |
2.HAFTA |
İKY Fonksiyonları Bazında Güncel Konular |
3.HAFTA |
İKY’nin Davranışsal Boyutu-1 (Motivasyon, Çalışan Bağlılığı, İş Tatmini, Psikolojik Sözleşme) |
4.HAFTA |
İKY’nin Davranışsal Boyutu-2 (Psikolojik Sermaye, İşten Ayrılma Niyeti, Ayrımcılık) |
5.HAFTA |
Örgüt Kültürü ve İKY |
6.HAFTA |
Kurumsallaşma ve Sosyal sorumluluk |
7.HAFTA |
İş Yaşam Dengesi ve Esnek Çalışma |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Farklılıkların Yönetimi |
10.HAFTA |
Yetkinlik Bazlı İKY |
11.HAFTA |
Teknoloji ve İKY (E-İKY, İKBS) |
12.HAFTA |
Yetenek Yönetimi |
13.HAFTA |
Sosyal Medya, İşveren Markası |
14.HAFTA |
Değerlendirme |
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Dersin amacı öğrencilere uluslararası işletmecilikle ilgili kavramları tanıtmak ve uluslararası yönetimle ilgili çeşitli boyutları tartışarak global bir bakış açısı kazandırmaktır.
1.HAFTA |
Genel Bilgiler |
2.HAFTA |
Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı, Tanımı, Terminolojisi ve Uluslararası Çevre |
3.HAFTA |
Uluslararası İşletmeciliğe Hazırlık |
4.HAFTA |
Uluslararasılaşma ve Uluslararasılaşma Aşamaları |
5.HAFTA |
Uluslararası Pazara Giriş Yöntemleri |
6.HAFTA |
Uluslararası Çevre, Uluslararası Organizasyonlar |
7.HAFTA |
Ödemeler Dengesi / Sosyo-Kültürel Güç |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Politik Güç |
10.HAFTA |
Fiziksel ve Çevresel Güç |
11.HAFTA |
İşgücü |
12.HAFTA |
Ekonomik Güç |
13.HAFTA |
Finansal Güç |
14.HAFTA |
Hukuki Güç |
SATIŞ YÖNETİMİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Dersin amacı pazarlamada satışın önemi, satış yönetimi, satış sorumlulukları, satışı etkileyen faktörler, uluslarası satış ve satış motivasyonu gibi konular incelenerek başarılı bir satış yöneticiliği ve satış için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
1.HAFTA |
Pazarlamada Satış Yönetiminin yeri ve Önemi,Satış Türleri,Pazarlama Kavramı,Satış Yönetimi ve Pazarlama Arasındaki Bağlantılar |
2.HAFTA |
Tüketici Pazarı ve Endüstriyel Pazarlarda Müşteri Davranışı
|
3.HAFTA |
Satış Yönetimi ve Pazarlama Planlaması,Planlama Süreci,Pazarlama Planlarında Satışın Yeri
|
4.HAFTA |
Satış Sorumlulukları ve Satışa Hazırlık,Kişisel Satış Yetenekleri
|
5.HAFTA |
İlişkisel Satış,Doğrudan Pazarlama,Satış Yönetiminde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı |
6.HAFTA |
Satışı Etkileyen Çevresel ve Yönetsel Faktörler,Satış Kanalları |
7.HAFTA |
Tekrar Satmak İçin Satmak,Hizmetlerin satışı,Satış Promosyonu |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Uluslararası Satış Yönetimi, Uluslararası Satışı Etkileyen Kültürel Faktörler |
10.HAFTA |
Kanuni Düzenlemelerin ve Etiğin Satış Yönetimine Etkisi |
11.HAFTA |
Satışçıların İşe Alınması ve Seçimi, İş Tanımlamaları, İstihdam Kaynaklarının Tanımlanması |
12.HAFTA |
Satışçıların Motivasyonu ve Eğitimi,Satış Gücünün Örgütlenmesi, Satış Yönetiminde Ücretlendirme |
13.HAFTA |
Satış Tahminleri,Planlama,Satış Tahmininde Kullanılan Kantitatif ve Kalitatatif Teknikler |
14.HAFTA |
Satış Yönetiminde Bütçeleme,Satış Bütçelerinin Hazırlanması
|
PAZARLAMA İLETİŞİMİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Dersin amacı iletişim süreci, bütünleşik pazarlama iletişimi, pazarlama iletişimi planlaması, sözlü ve sözsüz iletişim, kişisel satış ve satış yönetimi, reklam ve reklam yönetimi, halkla ilişkiler gibi konular incelenerek pazarlama iletişimi alanında yaşanan gelişmeleri teorik bir altyapı dahilinde örneklerle açıklamak, değişim gelişim ve sorunları analiz edebilmek, marka yönetimi, fuar organizasyonu, womm, sponsorluk gibi pazarlama iletişim unsurlarını tasarlayabilmektir.
1.HAFTA |
Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş, İletişim, reklam ve halkla ilişkiler |
2.HAFTA |
Pazarlama İletişimi Planlaması
|
3.HAFTA |
Reklam ve Reklam Yönetimi
|
4.HAFTA |
İnternet Reklamcılığı ve reklam içerikli bilgisayar oyunları |
5.HAFTA |
Halkla ilişkiler ve reklam |
6.HAFTA |
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi |
7.HAFTA |
Vücut Dili |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Satış Noktasında Reklam |
10.HAFTA |
Göstergebilim |
11.HAFTA |
Şöhretler ve İletişim |
12.HAFTA |
Perakendecilik, sosyal reklam |
13.HAFTA |
Etkinlik Sponsorluğu ve Etkinlik Pazarlaması |
14.HAFTA |
İletişim ve Etik, İletişim Etkinliği |
MARKA YÖNETİMİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Dersin amacı markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak, uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek, kişi ya da ürünlerin marka yönetimi süreçlerini değerlendirebilmek, küresel iş dünyasının marka yönetimi üzerindeki etkilerini açıklayabilmek, markalama sürecini öğrenmektir.
1.HAFTA |
Giriş: Marka Yönetimi Nedir? |
2.HAFTA |
Pazarlamanın Temelleri, Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi, Değer Kavramı ve Değer Alışverişi, Güncel Pazarlamada Ürünler, Marka ve Marka Yönetimi |
3.HAFTA |
Pazar Analizi, Bölümlendirme Hedefleme ve Konumlandırma, Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma Stratejileri, İletişim Perspektifi, Marka Konumlandırma ve Marka Değeri |
4.HAFTA |
Markaların Rolü, Markalaşma Kavramları: Marka Farkındalığı (Bilinirlik ve Hatırlanabilirlik), Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Yargıları, Marka Sadakati |
5.HAFTA |
Marka Değeri |
6.HAFTA |
Marka Değeri için Pazarlama Programları, Marka Unsurlarının Seçimi, Yeni Milenyumda Markalaşma, Küresel Markalaşma Stratejileri, Diğer Markalaşma Kavramları |
7.HAFTA |
Marka Değeri için Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Tasarım Yönetimi ve Markalaşma, Ürün Anlamları, Bir Sembol Olarak Ürünler: Hedonik ve Faydacı İhtiyaçlar |
10.HAFTA |
Markalaşma Stratejilerinin ve Uygulamalarının Tasarımı, Marka Değerinin Yönetimi ve Değerlendirilmesi |
11.HAFTA |
Markalaşmada Yeni Kavramlar |
12.HAFTA |
Kişisel Marka Oluşturma Sunumları I |
13.HAFTA |
Kişisel Marka Oluşturma Sunumları I |
14.HAFTA |
Dönem Değerlendirilmesi |
HİZMET PAZARLAMASI [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Hizmet tanımı ve kavramı, hizmet sektörü, hizmetlerin özellikleri ve mallardan farklılıkları, hizmet işletmeleri türleri, hizmet işletmelerinde talep ve kapasite, hizmet pazarlamasında personel, müşteri ve fiziksel kanıtlar, hizmet pazarlaması ve ilişkisel pazarlama gibi konular incelenerek, öğrencilerin, hizmet pazarlaması ve hizmet sektörü hakkında bilgilendirilmesi ve hizmetler hakkında görüş bildirip, analizler yapabilecek ve tartışabilecek düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
1.HAFTA |
Hizmet Kavramı ve Tanımı |
2.HAFTA |
Hizmet sektörünün gelişimi ve önemi |
3.HAFTA |
Hizmetlerle somut mallar arasındaki farklılıklar |
4.HAFTA |
Hizmetlerin karakteristik özellikleri |
5.HAFTA |
Hizmet işletmelerinin türleri |
6.HAFTA |
Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite |
7.HAFTA |
Hizmetler ve Tüketici Davranışı |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Hizmet Kalitesi ve İlişkisel Pazarlama |
10.HAFTA |
Hizmetler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi |
11.HAFTA |
Hizmet pazarlamasında personel (İşgören), müşteri ve fiziksel kanıtlar |
12.HAFTA |
Hizmet Sürecinin Tasarlanması ve Yönetimi |
13.HAFTA |
Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi |
14.HAFTA |
Hizmetlerde Personel Yönetimi ve hizmetler ve pazarlama karması bileşenleri |
ULUSLARARASI PAZARLAMA [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Dersin amacı uluslararası bir pazarı analiz edebilmek ve bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek için gerekli olan pazarlama kavramlarını ve teorileri küresel bir boyutta incelemek ve yorumlamaktır. Bu ders küresel ve uluslararası piyasalar bağlamında pazarlama stratejisi ve yönetimi üzerine odaklanmaktadır.
1.HAFTA |
Küresel Pazarlamaya Giriş, Global Köy |
2.HAFTA |
Küreselleşme Süreci |
3.HAFTA |
Küresel Pazarlama ve Ekonomik Çevre |
4.HAFTA |
Küresel Pazarlama Araştırması, Kültürel ve Teknolojik Çevre |
5.HAFTA |
Politik ve Yasal Çevre, Küresel Pazarlara Giris Yöntemleri |
6.HAFTA |
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri |
7.HAFTA |
Küresel Pazarlamada Ürün Ve Marka Kararları |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Fiyatlandırma stratejileri |
10.HAFTA |
Tutundurma Stratejileri |
11.HAFTA |
Dağıtım Ve Lojistik |
12.HAFTA |
Küresel Pazarlama Örgütlenmesi |
13.HAFTA |
Küresel Pazarlama Kontrolü |
14.HAFTA |
Ödev sunumları ve tartışma ve Genel Değerlendirme |
PAZARLAMADA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Bu ders öğrencilere, üretim sistemlerini ve üretim sistemlerinin bileşenleri arasındaki ilişkiyi kavratarak üretim sistemlerini yönetme ve kontrol etme becerisi kazandırmayı amaçlar.
1.HAFTA |
Üretim yönetimine giriş |
2.HAFTA |
Üretim sistemleri |
3.HAFTA |
Fabrika yer seçimi |
4.HAFTA |
Fabrika yer seçimi |
5.HAFTA |
Fabrika düzenleme |
6.HAFTA |
Fabrika düzenleme |
7.HAFTA |
Malzeme nakli |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Kuyruk modelleri |
10.HAFTA |
Stok yönetimi |
11.HAFTA |
Tamir bakım planlaması |
12.HAFTA |
İş analizi |
13.HAFTA |
Kalite kontrol |
14.HAFTA |
Üretim planlama |
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI [3+0 / Hafta] (Seçmeli): Kişinin yaşadığı çevreyi tanıması ve karşılaştığı sorunlara çözüm bulması için girişilen ve sistematik bir çaba olan bilimsel araştırma konusunda gerekli olan temel bilgileri ve bir araştırma raporunun sunulmasında gerekli olan yazım kurallarının benimsetilmesidir.
1.HAFTA |
Araştırma Yöntemlerinin Kuramsal/Kavramsal Çerçevenin Oluşturulması |
2.HAFTA |
Araştırma Sorusunun (Ya da Sorularının) Yazılması |
3.HAFTA |
Araştırma Alanının/Örneklemin Belirlenmesi |
4.HAFTA |
Veri Toplama Araçları Stratejilerinin Geliştirilmesi |
5.HAFTA |
Veri Toplama (Görüşme, Gözlem, Dokumanlar) |
6.HAFTA |
Veri Analizi, Bulguların Betimlenmesi Ve Yorumlanması |
7.HAFTA |
Olasılık Temelli Örnekleme Yöntemleri(Sistematik, Tabaka Örnekleme, Küme) |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Amaçlı Örnekleme Yöntemi (Aşırı Veya Aykırı Durum Örneklemesi, Maximum Çeşitlilik Örneklemesi, Tipik Durum Uygulaması) |
10.HAFTA |
Geçerlik ve Güvenilirlik |
11.HAFTA |
Veri Toplama Yöntemleri(Görüşme,Görüşme Formunun Hazırlanması Görüşme Yöntemlerinin Avantaj ve Dezavantajları) |
12.HAFTA |
Görüşme Türleri, Gözlem Formunun Hazırlanması |
13.HAFTA |
Veri Analizi; Betimsel Analiz, İçerik Analizi |
14.HAFTA |
Örnek Olay Çalışması ve Araştırma Raporunun Hazırlanması, Genel Değerlendirme |
SAYISAL KARAR VERME YÖNTEMLERİ [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Karar verme rasyonel ve bilinçli bir seçim yapma işidir. Dersin amacı iş hayatında kullanılan karar verme modelleri aktarılarak, daha sistematik ve kişisel özelliklerden etkilenmeden seçim yapma yollarını öğrencilere vermektir.
1.HAFTA |
Karar verme ve karar verme tipleri |
2.HAFTA |
Karar modelleri kantitatif ve kalitatif modeller |
3.HAFTA |
Stok (envanter modelleri) |
4.HAFTA |
Ulaştırma Problemleri |
5.HAFTA |
Doğrusal programlama |
6.HAFTA |
Doğrusal programlama duyarlılık analizleri |
7.HAFTA |
Kuyruk teorisi -Oyun teorisi |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Simülasyon |
10.HAFTA |
Markov tekniği |
11.HAFTA |
Varyans Analizi |
12.HAFTA |
PERT analizleri CPM analizleri |
13.HAFTA |
Regresyon ve korelasyon analizleri |
14.HAFTA |
Çok Değişkenli İstatistiksel Teknikler |
TİCARİ İŞLETME HUKUKU [3+0 / Hafta] (Seçmeli):Bu ders ticaret hukukunun uygulama alanı, tarihçesi, ticari işletmenin tanımı ve unsurları, ticari işler, ticari hükümler, ticari yargı, haksız rekabet, markalar gibi konuları içermektedir.
1.HAFTA |
Ticari İşletme Tanımı, Ticari İşletmelerde Merkez Ve Şube Tanımları, Şube Olmanın Sonuçları, İşletmenin Unsurları Ve Devri |
2.HAFTA |
Ticari İşletme Rehni, Ticari Tanımı Ve Sonuçları |
3.HAFTA |
Tacir Tanımı, Türleri, Tacir Olmanın Hukuksal Sonuçları |
4.HAFTA |
Ticaret Unvanı, İşletme Adı, Marka Tanımları Karşılaştırılması |
5.HAFTA |
Haksız Rekabet Tanımı, Haksız Rekabet Dava Örnekleri |
6.HAFTA |
Ticaret Sicili, Ticari Defterler |
7.HAFTA |
Tacir Yardımcıları, Tellal, Komisyoncu, Acente Ve Cari Hesap Sözleşmesi |
8.HAFTA |
Ara Sınav |
9.HAFTA |
Şirket Kavramı, Türleri, Adi Şirket |
10.HAFTA |
Kolektif, Komandit Ve Limited Şirket |
11.HAFTA |
Anonim Şirketler |
12.HAFTA |
Kıymetli Evrakın Tanımı, Türleri, Ortak Özellikleri |
13.HAFTA |
Ticari Senetler, Çek, Poliçe Ve Bono |
14.HAFTA |
Çek, Poliçe Ve Bono Örnekleri, Kanuni Şekil Ve Uygulamaları |
PROJE ÇALIŞMASI [0+1 / Hafta] (Zorunlu): Proje çalışmasının yapıldığı alan, ortam ve kullanılacak alet ve ekipmanların tanıtılması, alet ve ekipmanların çalışma prensiplerinin gösterilmesi.
1.HAFTA |
Proje çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları |
2.HAFTA |
Proje çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları |
3.HAFTA |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi |
4.HAFTA |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi |
5.HAFTA |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı |
6.HAFTA |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı |
7.HAFTA |
Çalışmanın tasarımı |
8.HAFTA |
Çalışmanın tasarımı |
9.HAFTA |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti |
10.HAFTA |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması |
11.HAFTA |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması |
12.HAFTA |
Çalışmada kullanılacak istatistik programı |
13.HAFTA |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması |
14.HAFTA |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması |